Ринок аудиту зазнає суттєвих змін

З 1 жовтня 2018 року на ринку аудиторських послуг відбуватимуться кардинальні зміни, адже запрацюють норми Закону України “Про аудиторську діяльність”. Вимоги до компаній суттєво зростуть, а їхню діяльність контролюватимуть ретельніше, пише видання Ubr.ua.

Серед ключових змін – склад штату аудиторських підприємств, яким дозволять проводити обов’язковий аудит фінансової звітності. Так, у штаті компанії має бути мінімум три аудитори.

Водночас для перевірки звітності фінансових і страхових компаній, банків, емітентів цінних паперів, які допущені до біржових торгів, потрібно, щоб у штаті з десяти кваліфікованих працівників половина була аудиторами, а двоє – мали міжнародні сертифікати.

Закон розширить спектр діяльності аудиторів. Приміром, якщо раніше перевіряти фінустанови могли лише фахівці з “банківським” сертифікатом, то за новими правилами таку перевірку може здійснювати будь-який аудитор. Утім, вимоги до професійної атестації стануть жорсткішими: якщо раніше іспит мав дві складові – теорія і практика, то від жовтня охочим стати аудиторами доведеться складати близько 16 різних іспитів.

Нововведення сприятимуть тому, що невеликі аудиторські фірми будуть змушені укрупнюватися і зливатися з більшими задля збереження за собою права на проведення аудиту суспільно значимих підприємств. Можливо, деякі компанії підуть з ринку.

Та навіть без нового закону тенденцією останніх кількох років є скорочення кількості аудиторських фірм. Якщо ще на початку 2016 року на ринку працювали понад 2 тис. фірм, то зараз – всього 959.


Читати також:

  1. Ринок професійного аудиту потребує змін
  2. Структура ринку смартфонів зазнала суттєвих змін
  3. Підприємства саботують проведення незалежного аудиту
  4. Перемога професійного аудиту в Україні
  5. Кабмін хоче посилити контроль над аудиторами

Тема : News