Український виробник втрачає позиції

Як повідомляє газета “Коммерсантъ Украина”, частка продажів товарів власного виробництва в торговельних мережах країни впала нижче 60%. На думку експертів, девальвація могла б покращити ситуацію, але ефект не був би довгостроковим.

Частка українських товарів під натиском продукції з інших країн у роздрібних мережах зменшується. За даними Державної служби статистики, за підсумками 2012 року відсоток продажів українських товарів – 58,9%, за попередній рік спад становив одразу три відсоткових пункти. Українські виробники йдуть не лише із сегменту продовольчих товарів (з 87,2% до 86,3%), але й непродовольчих (з 42,7% до 41,9%).

За минулий рік неабияк зменшилася частка продажу українського текстилю (з 42,7% до 34,2%) та посуду (з 30,4% до 24,6%). Також відчутно просіло виробництво макаронних виробів і міцних алкогольних напоїв.

У той же час український виробник найкраще себе почуває у сегменті хлібобулочної продукції (майже 98%) і м’ясопродуктів (95%). Але й тут відбувається поступова втрата позицій − на 0,9 і 1,5 відсоткових пункти відповідно.

Найменша присутність українського виробника в комп’ютерній техніці (1,2%), взуттєвому сегменті (усього 2,8%) і телекомунікаційному обладнанні (4,7%). Частка вітчизняних продуктів зросла в сегменті консервів, тютюнових виробів та книжкової, газетної і журнальної продукції.

Тенденція поступової втрати позицій вітчизняного виробництва − не нова. Її коріння сягає ще 2005 року, коли Держстат розпочав дослідження цього явища. У 2005 році частка продажів українських продуктів становила 70,5%.


Читати також:

  1. Український фондовий ринок втрачає гравців
  2. Що відбувається з українською промисловістю?
  3. Український бізнес налаштований скептично
  4. Україна зміцнює позиції конкурентоспроможності
  5. Український IT-ринок доросте майже до 1,5 млрд євро

Тема : News