Введення спецмита не допомогло вітчизняному автопрому
19.08.2013
Динаміка продажів нових автомобілів у липні скоротилася на 15,5% порівняно з липневим показником минулого року. Це свідчить про те, що введення спеціального мита на ввезення автомобілів не допомогло вітчизняному автопрому покращити свої показники. Про падіння продажів повідомив Андрій Баронін у матеріалі для ZN.UA.
Згідно з результатами даних «Укравтопрому», за перше півріччя поточного року динаміка продажів нових автівок виявилася невтішною (-5%). Враховуючи показник липня, не можна говорити, що на загальну картину продажів вплинула лише динаміка першого кварталу, адже у другій чверті року падіння продажів продовжилося.
Відсутність економічного ефекту демонструє також піврічна статистика продажів нових автомобілів стосовно марок. Найбільше просіли продажі Chevrolet (-48,2%) і Daewoo (-45,3%). Падіння торкнулося Chery (-36,7%), Skoda (-23,4%), Hyundai (-4,9%) і ЗАЗ (-5,9%). Це марки, які якраз і випускають лобісти протекціоністських заходів.
Таким чином, введення спецмита не можна визнати результативним, хоча ще у березні цьогоріч очікувалося, що запровадження спеціального мита на ввіз автомобілів із об’ємом двигуна 1-2,2 л дозволить українському автопрому максимально використати потенціал вітчизняних автомобільних заводів, які зараз завантажені не більше ніж на 20%.
Нагадаємо, за нещодавньою інформацією асоціації «Укравтопром», за січень-липень цього року виробництво вітчизняних легкових автомобілів впало на 50% порівняно з аналогічним періодом 2012 року. Окрім легкових авто, впало виробництво комерційних (на 56%), а також автобусів (на 40,7%).
Читати також:
Тема : News