Україна обійшла Норвегію, ОАЕ та Данію у рейтингу пріоритетних для ритейлу країн

 

Україна опинилася на 23 місці у рейтингу країн за пріоритетністю розвитку ритейлу на 2012 рік, свідчать результати щорічного дослідження у сегменті торгівельної нерухомості регіону EMEA (Європа, Близький Схід та Африка) компанії CBRE.

У дослідженні Активність ритейл-операторів у регіоні EMEA, під час якого були вивчені настрої та плани розвитку на 2012 рік 178 провідних роздрібних мереж регіону, сказано, що широкомасштабне розширення мережі наступного року планує більшість світових ритейлерів, незважаючи на нестабільну економічну ситуацію та зростання популярності онлайн шопінгу.

Так, до кінця 2012 року близько 71% міжнародних ритейлерів планує відкрити більше п’яти нових магазинів у країнах EMEA і близько 20% – більше сорока (проти 18% у 2011 році).

Крім того, результати дослідження показали CBRE, що ритейлери дотримуються такої самої стратегії з розширення мережі у 2012 році, як і у 2011: орієнтуються як на розвинені ринки, так і на ринки, що розвиваються, але більшою мірою зупиняють свій вибір на тих країнах, де їхні магазини вже представлені.

Як повідомили Корреспондент.biz у CBRE, уперше рейтинг найбільш привабливих країн для розширення торгових мереж очолила Італія, піднявшись за останній рік із восьмого місця. За Італією йде Німеччина, РФ, Іспанія та Франція, замикаючи топ-5 країн пріоритетних для розвитку ритейлерів у 2012 році, причому на кожну із вищевказаних країн припадає близько 30% від загальної кількості учасників опитування.

Експерти також зазначають, що в останні роки ритейлери в основному фокусувалися на Німеччині, Великобританії, Франції та Іспанії, але зараз багато хто з них розглядає можливість виходу на інші ринки.

Відносно сильна економіка Німеччини як і раніше залучає нових ритейлерів, Росія ж, завдяки сильній економіці і перспективі подальшого зростання споживчих витрат, піднялася у рейтингу з шостого місця на третє. Тоді як Україна за пріоритетністю розвитку ритейлерів опустилася із 17-го місця у 2011 році до 23-го місця на 2012 рік.

Однак Україна опинилася у рейтингу вище від таких країн як Греція, Сербія, ОАЕ, Данія, Норвегія, Бахрейн, Ірландія, ПАР та Фінляндія. Вище від України – Румунія, Угорщина, Кувейт, Хорватія.

За словами директора департаменту стратегічного консалтингу та аналітики CBRE Марини Крестініної, незважаючи на нестабільну економічну ситуацію, ритейлери продовжують розвиватися.

“Однак оператори стали більш обережні у виборі як країни та міста, так і об’єкта. У центрі уваги ритейлерів на даний момент лише якісні об’єкти із відмінним місцем розташування у великих містах. Внаслідок чого, однією із перешкод для розвитку є невелика кількість об’єктів, заявлених до виходу у 2012 у деяких країнах, у тому числі і в Україні”, – зазначає вона.

Згідно із глобальним дослідженням CBRE, цього року істотно зріс інтерес до таких східних країн, як Саудівська Аравія, Кувейт і Катар. Більше 15% з опитуваних торгових мереж планують розширення у ці країни у 2012 році. Ряд позитивних умов, серед яких: високий рівень добробуту, сильніша, ніж у Європі, економіка і відносно невелика присутність міжнародних брендів, а також будівництво нових торгових центрів, роблять ці східні країни привабливими для розвитку світових ритейлерів.

Водночас ритейлери націлені на широкий вибір країн для розвитку мереж, але вони все-таки намагаються мінімізувати свої ризики. Більше половини операторів (52%) планують відкривати магазини у нових містах, але в тих країнах, де вони вже представлені. Близько 17% планують відкрити додаткові магазини у містах, де вони вже є (минулого року лише 9%), таким чином розширюючись на вже знайомому ринку. Незважаючи на обачність більшості, все-таки близько 30% ритейлерів має намір вийти на нові ринки у 2012 році, що відповідає показнику минулого року.

Варто зазначити, що онлайн-магазини також входять до пріоритетних завдань з розвитку ритейлерів на майбутній рік. Учасники опитування визнають, що всебічний підхід є найкращим способом збільшення продажів, особливо враховуючи зростання обсягів інтернет-продажів. Близько 75% торгівельних операторів планують розвивати присутність онлайн. Згідно з дослідженням CBRE, близько 43% рітейлерів планує значно розширити онлайн-асортимент товарів і 23% мають намір запровадити онлайн-магазини у нових країнах.


Читати також:

  1. Україна – на 31 місці за рівнем привабливості для розвитку бізнесу
  2. Україна за десять місяців 2011 року збільшила випуск автомобілів на 42%
  3. Чим лякає українців Інтернет майбутнього?
  4. Україна має намір підвищити Чорноморському флоту РФ плату за оренду землі
  5. Morgan Stanley погіршив прогноз зростання світової економіки

Джерело : Кореспондент   |   Тема : News