Медіа-реклама-2012 і прогноз на наступний рік
05.12.2012
Всеукраїнська рекламна коаліція (ВРК) підготувала звіт про цьогорічній стан рекламного ринку України й прогноз його розвитку на 2013 рік. За оцінками ВРК, рекламний ринок країни закінчить 2012 рік на рівні 14,2 млрд грн, що перевищить результати минулого року на 9%.
При цьому загальний обсяг ринку медіа-реклами складе 9478 млн грн (+9,7% до показників минулого року), повідомляють у коаліції.
Головним драйвером і лідером сегмента залишається телевізійна реклама. Загальний рекламний бюджет, залишений рекламодавцями на ТБ, склав 3867 млн грн. Але значного збільшення бюджету в цьому сегменті не спостерігалося. Показники тут виросли за рахунок політичної реклами в комерційних блоках (ролики в політичних рекламних блоках не враховувалися). На національному телебаченні приріст склав 10%, для регіонального ТБ цифри скромніші – усього 5%.
Прогноз на рік прийдешній практично повторює результати нинішнього року: національне ТБ «підросте» на 10%, а регіональне − на 5%.
Загальний обсяг рекламного ринку в друкованих ЗМІ склав 2646,8 млн грн, продемонструвавши приріст на 8,6% порівняно з показниками 2011 року. У цьому сегменті лідирують журнальні площі (923,82 млн грн, +5,7%), хоча газетна реклама показала кращу динаміку (755,30 млн грн, +9,6%). Обсяги нестандартних форм розміщення (джинса, спонсорство, спецпроекти і т.д.) становлять 632 млн грн (+11,7%).
За прогнозами експертів, витрати на цей медіа-канал виростуть і в наступному році. Причини: підвищення вартості площ; вихід на ринок відомих видань (Vogue); збільшення обсягів у категоріях фінанси, авто. Основним трендом у наступаючому році стане подальше зміщення доходів убік найбільших видавничих домів, а також збільшення частки нестандартної реклами.
Успішним видався рік для зовнішньої реклами, підсумкові показники сегмента −1200 млн грн (+20% до показників 2011 року). При цьому експерти дають оптимістичні прогнози й на наступний рік, приріст сегмента в 2013 році може скласти всі ті ж 20%.
Обсяг ринку інтернет-реклами в 2012 році 680 млн грн, включаючи digital-ринок, який оцінений в 180 млн.
Цього року інтернет-сегмент показав непогані результати, а його рушійною силою стали контекстна реклама, реклама в соціальних медіа, а також рішення для електронної комерції.
Основним трендом сегмента в наступному році стане використання нецифрових каналів як додаткових інструментів для просування онлайн-бізнесу, прогнозують експерти.
Читати також:
Тема : industry News