Зі столиці у регіони: на що готові українські працівники?

За результатами дослідження, проведеного міжнародним кадровим порталом HeadHunter, майже четверта частина українських шукачів готові змінити регіон проживання заради перспективної роботи. При цьому результати не стосуються охочих переїхати до столиці.

Криза на ринку праці стимулює українців розширювати територію пошуку роботи і розглядати можливість переїзду зі столиці на периферію. Аналітики порталу зауважили, що шукачі часто вказують у своїх резюме можливість переїзду − таких нарахували 25%. Зрозуміло, що не кожна вакансія в регіонах задовольнить вимоги столичного фахівця, але наші співвітчизники готові змінити місце проживання заради справді перспективної компанії.

Найбільш гнучкими щодо переїзду виявилися управлінці вищої ланки (40%), маркетологи (26%), менеджери виробничої сфери (21%), менеджери з продажу (21%) та IT-фахівці (25%), хоча мобільність останніх зумовлена радше специфікою професії і регіональними особливостями галузі.

Готовність до переїзду ТОПів пояснюється високим рівнем конкуренції на ринку, а також зменшенням зарплат і скороченням бонусів. Найбільше охочих переїхати у західні регіони − Тернопіль, Львів, Івано-Франківськ, Чернівці. Цікаво, що кількість шукачів, які готові переїхати у ці регіони, становить майже 68% від усіх, хто шукає там роботу.

У той же час у невеликих обласних центрах кількість потенційних мігрантів може перевищувати кількість місцевих шукачів. До прикладу, на Закарпаття готові переїхати 68% керівників. Щодо центральних і східних регіонів, то місцеві фахівці можуть не боятися конкуренції (25-26% охочих до переїзду), хоча чимала кількість управлінців бажають працювати в Криму та Одесі.

Серед маркетологів та фахівців з реклами лише 27% готові розпрощатися з рідним містом, а яскраво вираженого бажання працювати на Заході тут не спостерігається − близько 45% виявляють симпатію до західних областей України, хоча чимало охочих попрацювати в Криму, Одесі або Харкові (30-40%). Центр і Схід приваблюють рекламістів менше − 10-15% шукачів готові до переїзду.

Щодо менеджерів з продажу, то лише 21% виявляють бажання переїхати у випадку достойної пропозиції. Чіткої закономірності в симпатіях спеціалістів цієї галузі не вдалося виявити: рівень конкуренції у Львові фактично такий самий, як і в Харкові або Миколаєві – 21-24%. Але Одеса і Крим все ж приваблюють менеджерів з продажу дещо більше – 28-29%.

Менеджерам виробничої сфери доводиться бути мобільними не лише через кризу, але й через вузьку спеціалізацію. Вакантні місця з’являються у містах, де діє відповідне виробництво, саме тому про  те, яким регіонам шукачі віддають перевагу, чітко сказати не можна, хоча й тут Одеса і Крим приваблюють працівників-мігрантів. Показник готовності до переїзду в галузі доволі високий – 21%.

Специфіка «гнучкості» програмістів і девелоперів загалом нетипова для українського ринку праці. Так, хоча готовність до переїзду становить близько 26%, але причина такої мобільності не в малій кількості вакансій, а в пошуках нових цікавіших проектів. Хоча й тут можна виявити свої тенденції: девелопери віддають перевагу містам з розвиненим IT-ринком, здебільшого це Львів та Одеса.

До речі, нещодавно стало відомо, що вітчизняний IT-ринок знизив темпи зростання. Подробиці читайте в матеріалі.


Читати також:

  1. Українські працівники налаштовані на переїзд
  2. Українські працівники замислюються про зміну фаху.
  3. Міжнародні готельні мережі переорієнтовуються з Києва на регіони України
  4. Користувачі соцмереж готові продавати свої «лайки»
  5. Чотири українські банки готові кредитувати українців за програмою доступного житла

Тема : industry News