Український рекламний ринок очікує падіння на 30%?
23.06.2014
Як свідчать дані рекламного холдингу Publicis Group, який щорічно готує прогноз розвитку медіаринку, у доларовому еквіваленті ринок реклами скоротиться на 32% (по курсу 11,5 грн/$). Про це йдеться у повідомленні ЛIГАБiзнесIнформ.
Зі слів Андрія Колесника, керівника компанії Cortex, що готує аналітику для Publicis Group, залежно від коливань курсу, падіння вітчизняного рекламного ринку у гривні становитиме 5-10%. Це буде найгіршим результатом від 2009 року, коли від’ємний показник становив 22%. Натомість в інші роки прибутки рекламодавців зростали. Так, за 2013 рік ринок зріс на 11%, згідно з даними Всеукраїнської рекламної коаліції.
Найбільшим каналом є телебачення і саме від нього неабияк залежить загальна динаміка українського рекламного ринку. Згідно з даними Publicis Group, саме на телерекламу припадає 53,2% всіх коштів, витрачених на рекламу. Саме цей ринок є найбільш захищеним від кризових явищ. Більш того, його частка постійно зростає, адже рекламодавцям найбільш цікавий той канал, що має найбільше охоплення.
За перші 4 місяці поточного року у гривні ТБ «просіло» лише на 2%. Втім, це зумовлено низькою базою для порівняння, адже на початку минулого року найбільш великі продавці телереклами оголосили про підвищення цін, тому у січні 2013 вони заробили 80 млн грн, натомість за аналогічний період цьогоріч − 200 млн грн. Саме тому у підсумку падіння рекламного ринку ТБ не буде суттєвим.
Що стосується ринку зовнішньої реклами, то тут не все так добре. Саме на цей сегмент припадає 16% вітчизняного рекламного ринку. Втрата Криму і військові дії на сході країни неабияк позначилися на стані цього ринку, адже у Криму розташовано майже 4% всіх рекламних конструкцій, а на Донбасі − до 15%. Втім, гравці ринку зовнішньої реклами мають надію на покращення ситуації у зв’язку з виборами до парламенту. Якщо вони відбудуться, то за підсумками 2014-го ринок впаде на 10% у гривні, а якщо ні − на 20%.
Від кризи також постраждає і друкована преса, на яку припадає майже 18% ринку. Тут прогнозується спад від 15 до 60%. Втім, журнали (а вони займають 9,9% ринку) постраждають менше, адже в них рекламуються виробники товарів дорогої категорії. Рекламодавці люкс класу скоротили бюджети менш за всіх, відзначає Сергій Мірошниченко, директор видавничого дому Hearst-Shkulev.
Якщо говорити про газети, від початку року вже закрилося шість видань. Особливо постраждав діловий сектор, оскільки друк внаслідок девальвації гривні здорожчав на 40-50%, також на 20% зросли ціни на доставку тиражів.
Втім, чимало видань, які припиняють виходити у друкованій формі, посилено працюють над інтернет-версіями, адже саме Інтернет цьогоріч буде, швидш за все, єдиним рекламним каналом, який продемонструє зростання. Як повідомляє Андрій Колесник, в Україні частка інтернет-реклами становить 7,3% ринку. Попит рекламодавців на інтернет-рекламу стрімко зростає, адже аудиторія постійно збільшується. Так, станом на 1 квітня цьогоріч за повідомленням iKS-Consulting у 37,8% домогосподарств був домашній Інтернет, а мобільним Інтернетом користуються 24,5 млн абонентів.
Але у першому півріччі обсяг цього ринку “просів” майже на 5% у гривні, і гравці ринку роблять ставку на друге півріччя. За підсумками року експерти очікують, що ринок вийде в нуль або ж покаже приріст до 10%.
Читати також:
Тема : industry News,News