На роботу частіше беруть тих, хто подобається, а не кращих кандидатів на вакансію
03.12.2012
Під час прийому на роботу вибір керівника зупиниться скоріше на тому, хто йому більше імпонує у спілкуванні й подобається зовні, ніж на найкращому з кандидатів. Про це свідчать результати дослідження, опублікованого у виданні «American Sociological Review».
Так, згідно з дослідженням, більше половини керівників зізналися, що приємна зовнішність, уміння себе показати й наявність спільних інтересів з кандидатом − найбільш важливі якості для них під час пошуку нових людей на вакантну посаду.
Однак роботодавці все-таки звертають увагу і на професійні характеристики й наявність необхідного досвіду майбутніх співробітників. Проте вони прагнуть працювати разом з людьми, з якими їм було б комфортно спілкуватися й, можливо, з ким могли би потоваришувати, коментує результати дослідження соціолог Лорен Рівера.
Проаналізувавши більше ста інтерв’ю з людьми, відповідальними за прийом на роботу у великих інвестиційних фірмах і банках, консалтингових і юридичних компаніях, Рівера дійшла висновку, що начальники найчастіше покладаються на власні відчуття, думку й симпатію під час працевлаштування кандидата.
Процес підбору персоналу набагато більше схожий на вибір друга або супутника життя, ніж прийнято думати. Обираючи партнера, ми насамперед ураховуємо, наскільки схожі з ним, чи є в нас спільні теми для спілкування тощо. Подібні критерії використовуються й під час прийому співробітника, говорить Рівера.
Згідно з результатами дослідження, кожний другий респондент заявив, що схожість із прийнятими в компанії зовнішнім і поведінковим образами є найважливішим чинником у доборі потрібного співробітника.
Деякі висновки з дослідження американського видання підтверджує й недавнє опитування кадрового порталу hh.ua. Так, за його результатами з’ясувалося: більшість опитаних уважають, що мистецтво гарно себе показати разом з умінням заводити потрібні знайомства сприяють росту заробітної плати й кар’єрному просуванню. При цьому респонденти відзначили, що тривалі пошуки роботи й везіння також можуть допомогти, але вплив цих двох факторів не такий значний, як перших двох.
Читати також:
Тема : industry News